FARA CANCER…

6 legume care te feresc de cancer

alimente crucifere - sfatulparintilor.ro - fredigitalphotos.net

Cruciferele sunt foarte bogate in vitamine si prezinta o matrice organica  foarte buna pentru corpul nostru. Aceste legume contin compusi ce pot stopa  agentii cauzatori de cancer si totodata ajuta la detoxifierea organismului. Au  un continut bogat de enzime, printre care glutationul  si chinona, cu  proprietatea de a elimina substantele nocive din organism. Studiile au aratat ca  persoanele care consuma crucifere se supun unor riscuri mult mai mici de a se  imbolnavi de diverse forme de cancer. Un studiu efectuat in Singapore a  demonstrat ca fumatorii care mananca legume crucifere in mod regulat pot evita  in proportie de pana la 69% cancerul pulmonar. La modul mod ideal, ar trebui sa  mancam cel putin trei portii de legume crucifere pe saptamana, iar pentru a  profita din plin de nutrientii benefici din aceste legume, ar trebui sa le  consumam cat mai proaspete.

 

1. Varza alba

Virtutile terapeutice ale verzei, acest aliment atat de comun pentru noi,  sunt cunoscute inca din antichitate, planta fiind considerata la un moment dat  un adevarat panaceu. Calitatile sale sunt de necontestat, astfel incat varza  poate fi folosita cu succes in prevenirea si tratarea unui numar extrem de mare  de boli, fiind o adevarata farmacie naturala. Varza este bogata in provitamina  A, vitaminele C si E si in fibre, elemente care asigura sanatatea celulelor.  Multi o acuza de provocarea unor tulburari digestive, dar sa nu uitam ca, in  cele mai multe cazuri, tulburarile respective pot aparea in urma consumului  verzei impreuna cu carnea (sarmale sau varza calita cu carne de porc sau  afumatura). In schimb, nimeni nu s-a plans vreodata de deranjamente dupa ce a  mancat o salata de varza proaspata, cu ulei de masline, zeama de lamaie, piper  si marar.

Varza este un aliment alcalinizant nutritiv, energetic, remineralizant si  tonifiant si este preferabil sa se manance in stare cruda, pentru a i se pastra  intacte proprietatile.

Caracteristici:

– Prezinta proprietati dezinfectante si cicatrizante la nivelul tesuturilor.

– Poseda o actiune antiseptica pulmonara importanta si proprietati  expectorante.

– Favorizeaza metabolismul glucidelor si absorbtia oxigenului in celule.

– Are actiune anticancerigena: specialistii recomanda folosirea verzei in mod  regulat, deoarece continutul ei crescut de caroten diminueaza riscul aparitiei  cancerului. In acelasi timp, sulful si hitidina pe care le contine varza  diminueaza tumorile, asigurand eliberarea toxinelor.

– Este aperitiva si antidepresiva. Romanii, de exemplu, erau incredintati ca  varza vindeca starile de tristete sau de melancolie. Bogata in vitamine si  saruri minerale, varza asigura elementele indispensabile sezonului rece.

– Alte proprietati: antidiareica, antiscorbutica, antiseptica,  depurativa.

– Contine un principiu hipoglicemiant, care o recomanda in regimul pentru  diabetici.

 

2. Varza murata

Contine multe vitamine, microelemente si saruri minerale, acid ascorbic,  vitamina C (prelucrarea termica moderata – oparirea – favorizeaza cresterea  cantitatii de vitamina C), acid folic (mai ales in frunzele verzi exterioare),  magneziu (restabileste vitalitatea persoanelor suprasolicitate).

Specialistii in dietologie considera ca, pentru unii bolnavi, varza murata  este mai utila decat cea proaspata, datorita faptului ca bacilii acidolactici  produsi in procesul de fermentare o imbogatesc cu vitaminele B1, B2, B3, B6 si  B9. Varza murata este unicul produs alimentar vegetal care contine vitamina B12,  care inlatura oboseala si anemia si ajuta in combaterea imbatranirii. Carenta de  vitamina B12 se inregistreaza cel mai des la vegetarienii stricti si la  persoanele varstnice. Ea genereaza palpitatii, slabiciuni, pierderi de memorie  si scaderea auzului.

 

In anul 1948, in varza s-a descoperit o substanta antiulceroasa: vitamina U,  care protejeaza mucoasa tractului gastro-intestinal de formarea ulcerului si  contribuie la tratarea ulceratiilor. In varza murata sunt prezente si alte  vitamine si microelemente, saruri minerale, glucide si substante organice care  stimuleaza producerea de suc gastric si bila. Substantele anticancerigene care  blocheaza cresterea tumorilor se formeaza in varza murata in procesul de  fermentatie.

 

3. Varza rosie

Este o varietate a verzei albe. Insa, pe langa culoare, intre varza  rosie si cea alba sunt si alte diferente, extrem de importante. De  pilda, stim ca varza alba are un continut de vitamina C mai  mare decat portocalele. Ei bine, varza rosie contine de pana la  8 ori mai multa vitamina C decat surata ei alba, fiind  un adevarat concentrat din aceasta vitamina, iar pigmentii care dau  culoarea rosie acestei  legume au un rol important ca  medicament.

 

4. Conopida

Membra a familiei cruciferelor alaturi de varza, broccoli, napi si varza de  Bruxelles, conopida este un aliat de nadejde in lupta organismului cu  substantele toxice. Atunci cand ficatul nu actioneaza eficient impotriva  toxinelor, acestea afecteaza celulele organismului si pot duce la formarea de  tumori canceroase. Fitonutrientii din conopida contribuie la optimizarea  functiilor ficatului, care neutralizeaza substantele toxice. Sulforafanul este  un compus care se formeaza atunci cand legumele crucifere sunt mestecate sau  tocate si care produce enzimele ce curata organismul de toxinele  cancerigene.

Numita de celebrul Mark Twain „varza cu studii superioare”, conopida are o  istorie lunga de 2500 de ani.  Cercetatorii de la Universitatea din Hawaii  au facut studii din care rezulta ca fitonutrientii din conopida aduc beneficii  si sistemului cardiovascular. Acestia mentin colesterolul la un nivel optim si  actioneaza pozitiv asupra sintezei grasimilor si a trigliceridelor.

La fumatori, un consum regulat de conopida scade riscul de cancer la plamani  cu 70%, iar la nefumatori cu 30%. Insa, daca esti fumator, nu considera acest  procent un imbold pentru a continua sa te bucuri de tigari…

5. Broccoli

Inrudita cu varza si conopida, broccoli este o leguma cu o valoare  nutritionala exceptionala, care ajuta la mentinerea unei vieti lungi si  sanatoase. Cercetari recente in domeniul fitoterapiei au aratat ca broccoli are  in compozitia sa substante cu efecte benefice in pastrarea starii de sanatate a  organismului si chiar in vindecarea sau incetinirea evolutiei unor boli cronice,  cum ar fi cancerul. Unul dintre studiile care demonstreaza efectele benefice ale  acestei legume a fost realizat in SUA si a vizat pacientii bolnavi de cancer la  vezica urinara. Astfel, un grup de oameni de stiinta de la universitatile  Harvard si Ohio au descoperit ca unul dintre compusii din broccoli ajuta atat la  prevenirea imbolnavirii de cancer de vezica, cat si la stoparea progresului  acestei boli.

Sulforafanul reduce cu 70% numarul moleculele cunoscute sub denumirea ROS  (Reactive Oxygen Species), a caror aparitie in organism este cauzata de  hiperglicemie. Hiperglicemia poate provoca cresterea nivelului ROS din organism  chiar si de trei ori peste limita normala. Prin urmare, broccoli este un aliment  de mare ajutor diabeticilor. Sulforafanul distruge bacteria Helicobacter  pylori, raspunzatoare de aparitia gastritei si a ulcerelor gastrice. Acest  compus fitochimic previne, de asemenea, leucemiile, cancerul de san, cancerul  gastric, cancerul de prostata, melanomul malign.

Prin continutul in antioxidanti din familia carotenoizilor, broccoli  intervine si in protectia ochiului, impiedicand formarea cataractei. Broccoli  previne osteoporoza, deoarece are un continut crescut de calciu, aproape de  echivalentul laptelui in alimentatie. O cana de broccoli contine 74 mg calciu si  123 mg vitamina C, care imbunatateste semnificativ absorbtia calciului, totul cu  doar 44 calorii. Cercetarile realizate la University of East England au aratat  ca broccoli joaca un rol decisiv in protejarea articulatiilor, oprindu-le  degradarea. Mai precis, substantele continute de leguma blocheaza enzimele ce  provoaca distrugerea articulatiilor.

 

 

6. Varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles arata exact ca o varza normala, numai ca in miniatura.  Asemanarea nu este intamplatoare, deoarece ambele fac parte din familia de  leguminoase Brassica. In schimb, varza de Bruxelles poate fi consumata mai tot  anul, perioada de cules fiind de toamna pana primavara devreme. E originara din  tarile bazinului Marii Mediterane, unde si acum creste spontan. Cultura a fost  formata de legumicultorii belgieni si s-a extins in tarile din centrul si vestul  Europei, apoi in SUA si Japonia. In tara noastra se cultiva pe suprafete mici in  gospodarii auxiliare.

Planta are o mare valoare alimentara, fiind bogata in foarte multe substante  nutritive. In primul rand, constituie o sursa excelenta de vitaminele K si C.  Totodata, contine: folati, vitamina A, mangan, potasiu, complexul de vitamine B,  calciu, fier, triptofan si o mare cantitate de fibre. Datorita acestor  proprietati, varza de Bruxelles ajuta la prevenirea sau ameliorarea a numeroase  afectiuni: artrita reumatoida, boli cardiovasculare, tulburari ale sistemului  digestiv. Ca si suratele ei din familia cruciferelor, contine sulforafan, o  substanta dovedit anticancerigena.

Varza de Bruxelles de cea mai buna calitate este ferma, compacta si de un  verde intens. Nu trebuie sa aiba foi galbene sau o textura moale. Aceasta leguma  se pastreaza proaspata la frigider timp de 10 zile, intr-o punga de plastic,  fara a fi spalata. Daca vreti sa congelati varza de Bruxelles, trebuie sa o  tineti mai intai la aburi 3-5 minute. Astfel, ea poate fi consumata si dupa un  an de zile.

 

Read more: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/alimentatie-sanatoasa/6-legume-care-te-feresc-de-cancer/page/2/#ixzz2e9aIlUIB

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s