COPIII ÎŞI SFĂTUIESC PĂRINŢII

COPIII ÎŞI SFĂTUIESC PĂRINŢII

1. Daţi-mi libertatea să iau decizii. Permiteţi-mi să falimentez, ca să pot învăţa din greşelile mele. Numai în felul acesta voi putea să iau deciziile corecte în viaţa de adult.

2. Nu-mi reproşaţi ceea ce eu nu am făcut conform pretenţiilor voastre. Acest lucru mă face să mă simt fără de folos şi frustrat. Ştiu că e greu, dar nu faceţi comparaţii între mine şi fraţii mei mai mari, între mine şi alţii.

3. Nu vă temeţi să mă lăsaţi cu altcineva în câte un sfârşit de săptămână. Şi copiii au nevoie de puţină pauză la fel cum şi părinţii au nevoie de puţină linişte printre copiii lor. În felul acesta putem vedea şi noi, copiii, că relaţiile dintre noi sunt deosebit de importante.

4. Vă rog daţi-mi un bun exemplu ducându-mă duminică dimineaţa la biserică, la şcoala duminicală şi seara la programele bisericii. Îmi place să învăţ cât mai mult despre Dumnezeu. După ce venim de la biserică vă rog să nu-i mai vorbiţi de rău pe nici un om, fraţi sau predicatori. Doresc să am respect şi dragoste faţă de toţi copiii lui Dumnezeu.

5. Citiţi-mi Biblia seara, înainte de culcare, pentru că televizorul a devenit o obişnuinţă pentru mine. Filmele şi programele lui îmi creează coşmaruri. Sunt atâtea istorioare frumoase şi interesante în Biblie şi aş vrea să le cunosc.

6. Nu vă mai prefaceţi, una spuneţi şi trăiţi când suntem numai noi şi alta când vin musafirii sau vine fratele pastor. Fiţi sinceri pentru că noi ştim ce spuneţi şi noaptea când credeţi că noi dormim. Crescând în făţărnicie şi ură, voi veţi avea de suferit mai târziu.

7. Vă implor, învăţaţi-mă să mă rog. La şcoala duminicală copiii se roagă şi eu nu prea ştiu cum. Ar fi atât de frumos ca seara înainte de culcare să ne rugăm împreună. Am observat că voi, părinţii, deveniţi mai buni după ce vă rugaţi. “Dacă o biserică îşi neglijează copiii este mai mult ca sigur că şi copiii vor neglija biserica.”

Sursa:  http://redactiaharulhuedin.wordpress.com/2007/03/12/copiii-isi-sfatuiesc-parintii/

~sprelumină~

(duţu)

Lasă un răspuns

