CÎND DUMNEZEU CHEAMĂ LUCRĂTORI, EI TREBUIE SĂ MEARGĂ …

CÎND DUMNEZEU CHEAMĂ LUCRĂTORI, EI TREBUIE SĂ MEARGĂ (Ieremia.1:4-12)  By David (duţu) Miclea.

*Cuvîntul de aur: Nu te teme de ei; caci Eu sunt cu tine ca sa te scap – zice Domnul.” (Ier.1:8)  Ei vor lupta impotriva ta, dar nu te vor birui; caci  Eu  sunt cu tine ca sa te scap, zice Domnul.” (Ier.1:19)

1. DUMNEZEU CAUTĂ OAMENI SĂ LUCREZE PENTRU EL

-La întîlnit pe Moise în pustie, îngrijind de turma socrului său, şi l-a chemat în lucrare…

-La întîlnit pe Samule în curtea Templului , dormind, l-a sculat că a avut nevoie de el pentru o lucrare specială.

-La întîlnit pe Saul/Pavel pe drumul Damascului, şi la determinat să lucreze pentru El.

-A întîlnit unu cite unul pe ucenicii Lui, şi i-a chemat în lucrare.

-Textul nostru ne spune că Dumnezeu a făcut o propunere lui Ieremia de a merge în lucrare.(vers.4-5)

 

2.NICI UN MOTIV OMENESC NU POATE SĂ STEA ÎNAINTEA CHEMĂRI FĂCUTE DE DUMNEZEU

-Moise a căutat motive datorita vorbiri lui greoaie, Dumnezeu e foarte clar, Eu am făcut gura: Du-te, dar; Eu voi fi cu gura ta si te voi invata ce vei avea de spus.” (Exod.4:12)

 -Isaia cînd a avut chemare din partea Domnului a venit şi el cu scuze, motivaţii (Isaia.6:5-7)

-Chiar dacă Ieremia a vrut să invoce motive, Dumnezeu a fost categoric în alegerea Sa, înainte de a te naşte, te-am ales. Te-am pus deoparte, ti-am hotărît, cariera. (vers.5).

 

3. SCUZELE LUI IEREMIA

*Cu ce scuză a venit Ieremia:

1. Doamne eu nu ştiu să vorbesc (vers.6a) (nu am nici un mesaj, ce să le spun), ce scuză slabă înaintea lui Dumnezeu… Dumnezeu chiar de oameni de felul acesta are nevoie, care nu ştiiu nimic, ci învaţă totul de la El, care nu transmit nimic de la ei ci numai ce le spune Domnul.

-Dumnezeu nu caută oameni care se consideră pregătiţi să îi trimită în lucrare, ci oameni pe care să îi pregătească El.

2.Doamne sunt un copil (vers.6b) chiar de aceştia slujitori are nevoie Dumnezeu, care se văd mici, ca Dumnezeu să fie înălţaţi prin ei.

-şi cu cît mă văd mai mic , cu atît Tu, cu atît Tut e vezi mai mare.

3.Doamne , îmi este frică (vers.8a); mă tem , nu îţi fie frică căci sunt cu tine ca să te scap (vers.8b).

 

4. CÎND DUMNEZEU TRIMITE ÎN LUCRARE ŞI ÎMPUTERNICEŞTE.

-Moise a fost întărit de puternicul lui Iacov.

-Isaia a fost curătit , pregătit pentru lucrare…

-Samuel întărit să vorbească casei lui Eli.

-Ieremia a fost atins de Dumnezeu (vers.9-10)

-Ucenici au fost umpluţi cu Duhul Sfînt: Ci voi veti primi putere, cand Se va cobori Duhul Sfant peste voi, si-Mi veti fi martori in Ierusalim, in toata Iudeea, in Samaria si pana la marginile pamantului.” (Fapt.1:8)

 

5. CÎND DUMNEZEU TRIMITE ÎN LUCRARE ÎŞI ÎNSOŢEŞTE LUCRĂTORI ÎN LUCRARE.

-Cu Moise:  Eu voi fi cu gura ta si cu gura lui; si va voi invata ce veti avea de facut. (Exod.4:15)

-Cu Ghedeon: „Eu voi fi cu tine, si vei bate pe Madian ca pe un singur om.” (Judc.6:16)

-Ieremia (vers.8) Eu sunt cu tine ca să te scap.

-Ucenici: Si iata ca Eu sunt cuvoi in toate zilele,  pana la sfarsitul veacului.”  Amin. (Mat.28:20)

Nici un trimis al Domnului nu este lăsat singur în faţa inamicului, ci tot deauna Dumnezeu e prezent pentru aş apara lucrătorul şi lucrarea.

 ~sprelumină~

(duţu)

 

Lasă un răspuns

