UNDE ESTE DUMNEZEU ATUNCI CÎND AVEM NEVOIE DE EL?

UNDE ESTE DUMNEZEU ATUNCI CÎND AVEM NEVOIE DE EL? (Jud.6:11-32) By David (duţu) Miclea


*Cuvîntul de aur: Ghedeon I-a zis: „Rogu-te, domnul meu, daca Domnul este cu noi, pentru ce ni s-au intamplat toate aceste lucruri? Si unde sunt toate minunile acelea pe care ni le istorisesc parintii nostri cand spun: „Nu ne-a scos oare Domnul din Egipt?” Acum Domnul ne paraseste si ne da in mainile lui Madian!” (Judc.6:13).

*** Una din marile întrebări care le pun oameni atunci cînd se întîmplă o mare catastrofă, un accident mare sau un necaz într-o familie este aceasta:”Unde etste Dumnezeu, de ce a lăsat să se întîmple aşa ceva?”
Ghedeon, un fricos, bătea grîul în teasc, ca pe urmă să-l ascundă de Madian cînd îngerul Domnului s-a arătat zicîndu-i: „Domnul este cu tine, viteazule!” la care Ghedeon îi răspunde: „Rogu-te, domnul meu, daca Domnul este cu noi, pentru ce ni s-au intamplat toate aceste lucruri? Si unde sunt toate minunile acelea pe care ni le istorisesc parintii nostri cand spun: „Nu ne-a scos oare Domnul din Egipt?” Acum Domnul ne paraseste si ne da in mainile lui Madian!” (Jud.6:11-13).Situaţia grea în care se află îl aduce în această situaţie ca să întrebe:”Unde e Dumnezeu, acuma ne părăseşte?”

 

UNDE ESTE DUMNEZEU ATUNCI CÎND AVEM NEVOIE DE EL?

1.DUMNEZEU SE AFLĂ ÎN ACELAŞI LOC, PRIVIND ÎNSPRE NOI.
-Dumnezeu ştiia tot ce se întîmplă lui Ghedeon şi poporului din care făcea parte.
-Dumnezeu ştiia unde este ascuns Ghedeon de frica lui Madian.

 

2.DUMNEZEU SE AFLĂ ÎN ACELAŞI LOC, DÎND DIRECTIVE (vers.14)
-El este în controlul situaţiei şi vrea să te folosească chiar pe tine.
-Dumnezeu e decis să ajute la rezolvarea situaţiei chiar prin tine (acuma prin Ghedeon, mine prin tine).
*Domnul S-a uitat la el si a zis: „Du-te cu puterea aceasta pe care o ai si izbaveste pe Israel din mana lui Madian; oare nu te trimit Eu?”

 

3.DUMNEZEU SE AFLĂ ÎN ACELAŞI LOC, IGNORÎND SCUZELE TALE (vers.15).
-Dumnezeu, atunci cînd are un plan cu cineva Îl va împlini în ciuda tuturor scuzelor aduse;
* Moise punea scuze în faţa trimiteri lui Dumnezeu: „Iata ca nici copiii lui Israel nu m-au ascultat: cum are sa m-asculte faraon pe mine care n-am o vorbire usoara?” (Exod.6:12).
Moise a zis Domnului: „Ah! Doamne, eu nu sunt un om cu vorbirea usoara; si cusurul acesta nu-i nici de ieri, nici de alaltaieri, nici macar de cand vorbesti Tu robului Tau; caci vorba si limba-mi este incurcata.” (Exod.4:10).
*Ieremia, are I el un rspuns: „Ah! Doamne Dumnezeule, vezi ca eu nu stiu sa vorbesc, caci sunt un copil.” (Ier.1:6).
Dar Domnul mi-a zis: „Nu zice: „Sunt un copil”, caci te vei duce la toti aceia la care te voi trimite si vei spune tot ce-ti voi porunci. (Ier.1:7).
*Ghedeon vine cu scuzele lui: „Rogu-te, domnul meu, cu ce sa izbavesc pe Israel? Iata ca familia mea este cea mai saraca din Manase, si eu sunt cel mai mic din casa tatalui meu.”

 

4.DUMNEZEU SE AFLĂ ÎN ACELAŞI LOC, DAR RĂMÎNE DE PARTEA TA (vers.16).
-Dumnezeu e gata să se coboare cu tine în mijlocul luptei, ca să ieşi biruitor.
*Lui Ghedeon îi face această promisiune: „Eu voi fi cu tine, si vei bate pe Madian ca pe un singur om.”

 

5. UNDE ESTE DUMNEZEU ATUNCI CÎND AVEM NEVOIE DE EL?
RĂMÎNE LA COMANDA ÎN CONTROLUL SITUAŢIEI CA SĂ IEŞIM BIRUITORI . (Judc.8:28).
-Copii lui Israel a fost izbăviţi, madianul smerit ca să nu-şi mai ridice capul.
-Israelul a avut parte de patruzeci de ani de odihnă.
*Madianul a fost smerit inaintea copiilor lui Israel si n-a mai ridicat capul. Si tara a avut odihna patruzeci de ani, in timpul vietii lui Ghedeon. (Judc.8:28).
*El da izbanda celor fara prihana, da un scut celor ce umbla in nevinovatie. (Prov.2:7).

~sprelumină~
(duţu)

Lasă un răspuns

