PRINCIPI CARE URMATE FIIND POŢI CÎŞTIGA CUNUNA NEPRIHĂNIRII

PRINCIPI CARE URMATE FIIND POŢI CÎŞTIGA CUNUNA NEPRIHĂNIRII (2Tim.2:1-19) By David (duţu) Miclea

*Cuvantul de aur: M-am luptat lupta cea buna, mi-am ispravit alergarea, am pazit credinta. (2Tim.4:7).

(a) Principiul puteri (vers.1).
-Întărit prin har, ca să ai putere de a duce Evanghelia.
-Tu, dar, copilul meu, intareste-te in harul care este in Hristos Isus. (vers.1). –E nevoie de oameni tot mai puternici care să ducă mesajul Evangheliei unei lumii pierdute în păcat, putere care se capătă prin Duhul Sfănt.
-Isus n-a vrut să îşi trimită ucenici fără puterea care vine de sus, fără Duhul Sfînt.
– Ci voi veti primi o putere, cand Se va cobori Duhul Sfant peste voi, si-Mi veti fi martori in Ierusalim, in toata Iudeea, in Samaria si pana la marginile pamantului.” (Fapt.1:8).

 

 

(b) Principiul responsabilităţi în marea trimitere (vers.2).
-Si, ce-ai auzit de la mine in fata multor martori, incredinteaza la oameni de incredere, care sa fie in stare sa invete si pe altii.(vers.2).
-să fim capabil de a primi Cuvîntul.
-de al transmite altora.
-şi aceştia la rîndul lor să îl transmită altora.
*toţi oameni de încredere.

 

 

(c) Principiul suferinţei (vers.3).
-Sufera impreuna cu mine, ca un bun ostas al lui Hristos.(vers.3).
-Versurile unei cîntări spun aşa:
”În cer pe flori nu poţi fi dus,
Cînd alţii s-au luptat.
Şi pentru Regele Isus,
Chiar viaţa, ei şi-au dat.
*Gata de a îndura orice situaţie şi a ieşi biruitor prin ajutorul lui Isus, care a promis prezenţa Sa, cu noi.

 

 

(d) Principiul integrităţi (vers.4,19). -Niciun ostas nu se incurca cu treburile vietii, daca vrea sa placa celui ce l-a inscris la oaste.(vers.4).
-Păstrarea integrităţi în viaţa fiecărui credincios trebuie să fi o preocuparea zilnică. Cei mai mulţi oameni/predicatori au fost doborîţi la pămînt, nu pentru că nu au avut studii necesare, nu pentru că nu au avut ce spune, ci pentru că au ajuns mînjiţi de păcat, arătaţi cu degetul, descreditaţi, şi au trebuit să cedea, căci nu au putut să spună ca şi Pavel: “Călcaţi pe urmele mele, căci şi eu calc pe urmele lui HHristos”.
*Totusi temelia tare a lui Dumnezeu sta nezguduita, avand pecetea aceasta: „Domnul cunoaste pe cei ce sunt ai Lui”; si: „Oricine rosteste Numele Domnului sa se departeze de faradelege!”

 

 

(e) Principiul ascultări (vers.5)
– Si cine lupta la jocuri nu este incununat, daca nu s-a luptat dupa randuieli.(vers.5).
-Evanghelia are nişte reguli bine stabilite de către Dumnezeu, care trebuiesc respectate întocmai, pentru a putea fi dusă celor care nu-L cunosc pe Dumnezeu.
*Porunca pe care ti-o dau, fiule Timotei, dupa prorociile facute mai inainte despre tine, este ca, prin ele, sa te lupti lupta cea buna (1Tim.1:18).

 

 

(f) Principiul încoronări
-Creştinul nu se luptă pentru a obţine ceva trecător, ci după ceva veşnic neperitor, după o cunună din partea Celui care l-a chemat în lucrare.
-Pavel îşi vedea încheiată lucrarea cu bine, în acelaşi timp îşi vedea şi cununa pregătită pentru el: M-am luptat lupta cea buna, mi-am ispravit alergarea, am pazit credinta. (2Tim.4:7). De acum ma asteapta cununa neprihanirii, pe care mi-o va da in „ziua aceea” Domnul, Judecatorul cel drept. Si nu numai mie, ci si tuturor celor ce vor fi iubit venirea Lui. (2Tim.4:8).

***Eşti gată să te lupţi lupta cea bună a credinţei? Dacă da, atunci : Lupta-te lupta cea buna a credintei; apuca viata vesnica, la care ai fost chemat si pentru care ai facut acea frumoasa marturisire inaintea multor martori. (1Tim.6:12). Si fii gata să primeşti cununa. Amin.
~sprelumină~
(duţu)

Lasă un răspuns

